2014, március 24.

Erősödik a mobil hirdetési piac

Egy legújabb kimutatás szerint 2013-ban duplájára nőtt a mobilról érkező fizetett keresések száma, beleértve a mobil eszközökbe a tableteket is. Tavaly decemberben már 30%-os volt a mobilokról érkező kattintások száma. 2015 végére várhatóan 50% felé nőhet ez az arány.

De mit jelent ez a vendéglátósok részére?

Gyakorlatban ez az jelenti, hogy érdemes a mobilhirdetésekre (is) koncentrálni az adwords és facebook hirdetésekben, hiszen vendégeink egyre inkább ott keresik a közelben lévő jó éttermeket. Vagy éppen tematikusan “hamburgeres”, “mexikói étterem” keresések is egyre inkább mobilon történnek.

mobil alkalmazás

Egy másik, korábbi Google-ös kimutatás pedig kimutatta, hogy amennyiben ezekben a keresésekben a felhasználó találkozik egy telefonszámmal is, amit rögtön tud hívni a hirdetésből, 20-30%-kal nagyobb eséllyel kattintanak a telefonhívásra rögtön.

 

A hír jelentőségét tovább növeli, hogy tavaly először a tabletről érkező felhasználók már nagyobb eséllyel is vásároltak, mint az asztali számítógépről jövők (nagyobb a konverziós ráta).

Összefoglalva tehát úgy látszik, egyre komolyabb vásárló erő jelenik meg a mobiltelefonon nézelődök, keresők között, érdemes vendéglátós fronton is komolyan venni ezt a marketing csatornát!